Şimdi yazacağım kelimeleri yasaklamak insanlar tarafından insanlarca yazıldığı için kulağa insanca gelen ve bize hitap eden harika şeyler yazmaya doğru bir adımdır. (:
1. Çok etkili (Impactful)
Bu kelime iş
ve eğitim dünyasından bir sürü insanın etkisi olan şeyleri tarif etmek için
etrafa savurup durdukları feci bir kelime.
Bunun yerine
Etkili ya da tatmin edici kelimelerini deneyin.
2. Avantaj sağlamak (Leverage)
Bu kelime
hayatlarına isim olarak başlayıp (kafa karıştırıcı şekilde)kendilerini fiil
olarak kullanılırken bulan kelimelerin timsali.
Bunun yerine
amaçladığınız anlama sırtınızı dayamayı deneyin:etkilemek,kullanmak,faydalanmak yada sadece kullanmak.
3. Öğrenimler
Bunun
yerine: Ders’i kullanın.
4. Sinerji (Ayrıca
Sinerjistik,Sinerjizm,Sinerji oluşturmak)
Bunların
hepsi toplam bir sonucun tek tek parçalarından daha büyük olduğu düşünüldüğünde
kullanılır.Bu olduğunda herkes kazanır ve bunu tanımlamak için havalı bir
kelimeye ihtiyaç yoktur.
Bunun
yerine:İşbirliği,yardım,birlikte ya da
ortak çaba demeyi deneyin.
5. Devrimci
İş
dünyasında insanlar bunu genellikle aslında olmayan şeyleri tanımlamak için
kullanılırlar.Aya çıkan bir yürüyen merdiven icat etmediyseniz,tanımlamak için
bu kelimeyi kullanmayın.
6. E-mail patlaması
İşletmeler
bu ifadeyi genellikle iletişim listelerine e-postayla gönderdikleri teklifleri
tanımlamak için kullanırlar.
Bunun
yerine:Bülten,E-posta teklifi ya da üyelere yönelik güncellemeyi deneyin.
7. Proaktif
Tepkiselin
tersi.bu kelime kulağa sadece cafcaflı geliyor.
Bunun
yerine:Amaçlanan anlamdan faydalanmayı deneyin:Aktif,önceden davranmak,erken davranmak ya da ileriyi görmek.
8. Sondaj yapmak
İnsanların
bir konunun sıkıcı küçük detaylarına girdiklerini ifade etmek için kullanılır.
Bunun yerin:Derinlemesine ya da detaylıyı deneyin.
9. 30.000 fit
Bir duruma
yüksekten bakılması. Sondaj yapmaya ya da derine dalmaya sabrı ya da kapasitesi
olmayan insanlara yöneliktir.Başka bir değişle dikkat aralığı kısa olanlara ya
da (muhtemelen) patronunuza.
Bunun
yerine:Genel bakış ya da yönetici özetini
kullanın.
10. Dürtülemek
(Incenting/incentivizing)
Satışçılar
ve orta düzey yöneticiler bu şekerlere bayılırlar.siz böyle yapmayın!
Bunun
yerine: teşvik etmek ya da özendirmek.
11. -ize etmek ile biten hemen hemen
her kelime
Productize, monetize,budgetize,
utilize, socialize ve operationalize gibi.tek istisna optimize etmektir,ama
sadece arama motorları bağlamında.
Bunun yerine
daha iyi kelimeler bulun (:
12. Çözüm
İş insanları
genellikle bu kelimeyi başka türlü açıklayamadıkları bir ürün ya da hizmeti
tanımlamak için kullanırlar.
Bunun
yerine:Ürün ya da hizmetin gerçekten ne yaptığını açıklayıp bunun sorunlarını
çözüp çözmediğinin kararını müşterilere ya da okuyıcuya bırakın.
13. Kullanıcılar
İnsanları
herhangi bireysellikten çıkaran kişiselleştirici kelimelerden bir başkası.
Bunun
yerine: İnsanlar , müşteriler gayet hoş.
14. Kökeni teknolojiden gelen ama
insanlar için kullanılan hemen hemen bütün kelimeler.
15. Fazla kullanılan kelimeler
Zamanında
iyi ve sağlam kelimelerden artık fazla kullanılmaktan anlamsızlaşmışmış bir
dizi kelime.Dayanıklı.Granüler.Stratejik.Çekme gücü.
16. Birleştirilmiş kelimeler
Tek
başlarınayken zararsız olup birleştirildiğinde korkunç hale gelen bir grup
kelime.Misyon açısından kritik.Türünün en iyisi.Artı değer.Yüz-yüze
zaman.Geri-itmek.net-net.kazan-kazan.
17. Aptal cümleler
Şirket
dilinde bu aptal cümlelerden tonlarca var.bunlardan sadece birkaç tanesini
yazıyorum:
Nabız
yoklamak.
Kendi köpek
mamanı yemek (Bir şirketin özellikle yazılım şirketinin ürün kalitesini ve
yapabilecekelrini göstermek için kendi ürününü kullandığı bir senaryoyu ifade
eden argo cümle.)
Günün
sonunda(özet olarak,nihayetinde)
18. İncitici ifadeler
İşte
sevilmeyen iki ifade daha. Nazi ve kool-aid içmek.bu iki ifadenin kökeni
tarihteki talihsiz ve pişman olunması gereken olaylara dayandığından kulağa
incitici ya da nahoş geliyor.
İyi içerik oluşturmak için bu kelimelerden kaçınmaya çalışın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder