7 Nisan 2013 Pazar

Sosyal Medyada Yasaklamamız Gereken 18 Moda Sözcük


 Şimdi yazacağım kelimeleri  yasaklamak insanlar tarafından insanlarca yazıldığı için kulağa insanca gelen ve bize hitap eden harika şeyler yazmaya doğru bir adımdır. (:



1. Çok etkili (Impactful)
Bu kelime iş ve eğitim dünyasından bir sürü insanın etkisi olan şeyleri tarif etmek için etrafa savurup durdukları feci bir kelime.
Bunun yerine Etkili ya da tatmin edici kelimelerini deneyin.

2. Avantaj sağlamak (Leverage)
Bu kelime hayatlarına isim olarak başlayıp (kafa karıştırıcı şekilde)kendilerini fiil olarak kullanılırken bulan kelimelerin timsali.
Bunun yerine amaçladığınız anlama sırtınızı dayamayı deneyin:etkilemek,kullanmak,faydalanmak yada sadece kullanmak.

3. Öğrenimler
Bunun yerine: Ders’i kullanın.

4. Sinerji (Ayrıca Sinerjistik,Sinerjizm,Sinerji oluşturmak)
Bunların hepsi toplam bir sonucun tek tek parçalarından daha büyük olduğu düşünüldüğünde kullanılır.Bu olduğunda herkes kazanır ve bunu tanımlamak için havalı bir kelimeye ihtiyaç yoktur.
Bunun yerine:İşbirliği,yardım,birlikte ya da ortak çaba demeyi deneyin.

5. Devrimci
İş dünyasında insanlar bunu genellikle aslında olmayan şeyleri tanımlamak için kullanılırlar.Aya çıkan bir yürüyen merdiven icat etmediyseniz,tanımlamak için bu kelimeyi kullanmayın.

6. E-mail patlaması
İşletmeler bu ifadeyi genellikle iletişim listelerine e-postayla gönderdikleri teklifleri tanımlamak için kullanırlar.
Bunun yerine:Bülten,E-posta teklifi ya da üyelere yönelik güncellemeyi deneyin.

7. Proaktif
Tepkiselin tersi.bu kelime kulağa sadece cafcaflı geliyor.
Bunun yerine:Amaçlanan anlamdan faydalanmayı deneyin:Aktif,önceden davranmak,erken davranmak ya da ileriyi görmek.

8. Sondaj yapmak
İnsanların bir konunun sıkıcı küçük detaylarına girdiklerini ifade etmek için kullanılır.
Bunun yerin:Derinlemesine ya da detaylıyı deneyin.

9. 30.000 fit
Bir duruma yüksekten bakılması. Sondaj yapmaya ya da derine dalmaya sabrı ya da kapasitesi olmayan insanlara yöneliktir.Başka bir değişle dikkat aralığı kısa olanlara ya da   (muhtemelen) patronunuza.
Bunun yerine:Genel bakış ya da yönetici özetini kullanın.

10Dürtülemek (Incenting/incentivizing)
Satışçılar ve orta düzey yöneticiler bu şekerlere bayılırlar.siz böyle yapmayın!
Bunun yerine: teşvik etmek ya da özendirmek.

11.  -ize etmek ile biten hemen hemen her kelime
Productize, monetize,budgetize, utilize, socialize ve operationalize gibi.tek istisna optimize etmektir,ama sadece arama motorları bağlamında.
Bunun yerine daha iyi kelimeler bulun (:

12. Çözüm
İş insanları genellikle bu kelimeyi başka türlü açıklayamadıkları bir ürün ya da hizmeti tanımlamak için kullanırlar.
Bunun yerine:Ürün ya da hizmetin gerçekten ne yaptığını açıklayıp bunun sorunlarını çözüp çözmediğinin kararını müşterilere ya da okuyıcuya bırakın.

13. Kullanıcılar
İnsanları herhangi bireysellikten çıkaran kişiselleştirici kelimelerden bir başkası.
Bunun yerine: İnsanlar , müşteriler gayet hoş.

14. Kökeni teknolojiden gelen ama insanlar için kullanılan hemen hemen bütün kelimeler.

15. Fazla kullanılan kelimeler
Zamanında iyi ve sağlam kelimelerden artık fazla kullanılmaktan anlamsızlaşmışmış bir dizi kelime.Dayanıklı.Granüler.Stratejik.Çekme gücü.

16. Birleştirilmiş kelimeler
Tek başlarınayken zararsız olup birleştirildiğinde korkunç hale gelen bir grup kelime.Misyon açısından kritik.Türünün en iyisi.Artı değer.Yüz-yüze zaman.Geri-itmek.net-net.kazan-kazan.

17. Aptal cümleler
Şirket dilinde bu aptal cümlelerden tonlarca var.bunlardan sadece birkaç tanesini yazıyorum:
Nabız yoklamak.
Kendi köpek mamanı yemek (Bir şirketin özellikle yazılım şirketinin ürün kalitesini ve yapabilecekelrini göstermek için kendi ürününü kullandığı bir senaryoyu ifade eden argo cümle.)
Günün sonunda(özet olarak,nihayetinde)

18. İncitici ifadeler
İşte sevilmeyen iki ifade daha. Nazi ve kool-aid içmek.bu iki ifadenin kökeni tarihteki talihsiz ve pişman olunması gereken olaylara dayandığından kulağa incitici ya da nahoş geliyor.

İyi içerik oluşturmak için bu kelimelerden kaçınmaya çalışın.




 Bu yazıyı yazarken Dijital Çağda içerik yönetiminin Kuralları kitabından alıntı yaparak kendi yorumlarımı da katarak yazdım.Faydalı olacağını düşünüyorum.içerik yönetimi hakkında yazmaya devam edeceğim.Umarım faydalı olabilmişimdir (:








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder