Günümüzde sosyal medyanın yeri yadsınamaz durumda.İster blogunuz olsun ister
facebook, twitter, linkedin hesaplarınız olsun olay çok iyi içerik
oluşturmaktan geçiyor.
Artık kullanıcılar ya
da müşteriler alışveriş yapmadan önce ürünün facebook sayfasını görüntüleyip
buralardan fikir alışverişi yapıyor.Öyleyse ürünü çok sağlam tanıtmanız
gerekiyor.
Burada sadece bir ürün tanıtımı değil yazdığınız içeriğin
kalitesinden bahsetmekle aynı anlamda.
Sosyal medya da iyi bir içerik fikrinin 6 özelliğini
inceleyelim.
1.Gerçek
Anne Lamott kitabının ilk cümlesinde ‘’Bir atölyenin ilk
gününde öğrencilerime söylediğim ilk şey, İyi yazının gerçeği söylemekle ilgili
olduğudur.’’diyor.
Yazdıklarımız sadece anlatmamalı,mümkün olduğunca
göstermeli.Ürününüzü müşteri hikayeleri,olay çalışmaları ya da müşteri
alıntıları yoluyla gerçek dünya da olduğu haliyle göstermelisiniz.
İçeriğiniz hikaye anlatmakla ilgili değil,bir hikayeyi iyi
anlatmakla ilgili.
2.İlgili
İçeriğinizin amacı ne? Kilit mesajı ne? neden o konuyu
anlatıyorsunuz? Neyi başarmayı umuyorsunuz?
Ana fikri tek bir cümle ile ifade edin.Böyle yaparak içeriğin
ne hakkında olduğuna ve okuyucuların ondan ne alacağına odaklanmanıza yardımcı
olur.
3. İnsani
Okuyucularınız insan.B2B (işletmeden işletmeye )çalışan
şirket bile olsanız karşınızda ki okuyucu insan.Özetle diğer şirketlere satış
yapan bir şirket bile olsanız,ürün ya da hizmetlerin insanların hayatlarına
nasıl dokunduğuna odaklanın.
4.Tutkulu
Bu en basit olanı.Önemsemek zorundasınız.Eğer hakkında
yazacağınız şeyi önemsemezseniz,hedef kitlenizde önemsemeyecektir. Blog yazarı
Johana Hill ‘’Siz önemsemeye başlayana kadar kimse sizi önemsemez’’diyor.Tutku
bulaşıcıdır.kendi hikayelerini sizinle paylaşmaya teşvik edin.
Okuyucu ve yazar arasında ki bağ samimiyete dayanır.Okuyucu
Tutkunuzu hissedecektir.
5.Orijinal
İçeriğinizin taze ve yeni bakışçısı sunması önemli.’’Bir
köpek bir adamı ısırdığında bu haber değildir,zira bu çok sık olur;ama bir adam
bir köpeği ısırdığında işte bu haberdir.’’(Charlie Ball)
6.Şaşırtıcı
İyi hikayelerde beklenmedik unsur vardır.Bu tür hikayeler tahmin edeceğiniz gibi merak uyandırır.Hikayeniz ilgi çekmelidir.
Bu unsurlar hedef kitlenizi çekecek ve onlara temel ve duygusal düzeyde hitap edecektir.
Kendinize şu soruları sormaktan kaçınmayın:
Müşterilerinizi (okurlarınızı)ne ilgilendiriyor? Neden
önemsemeliler? Kazançları ne olacak?
Kendinizi okuyucunun yerine koyun.Ben okusaydım bu yazıdan
ne gibi kazançlar elde ederdim gibi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder