11 Nisan 2013 Perşembe

İçerik yönetimi


Günümüzde sosyal medyanın yeri  yadsınamaz durumda.İster blogunuz olsun ister facebook, twitter, linkedin hesaplarınız olsun olay çok iyi içerik oluşturmaktan geçiyor.

 Artık kullanıcılar ya da müşteriler alışveriş yapmadan önce ürünün facebook sayfasını görüntüleyip buralardan fikir alışverişi yapıyor.Öyleyse ürünü çok sağlam tanıtmanız gerekiyor.

Burada sadece bir ürün tanıtımı değil yazdığınız içeriğin kalitesinden bahsetmekle aynı anlamda.





Sosyal medya da iyi bir içerik fikrinin 6 özelliğini inceleyelim.

1.Gerçek
Anne Lamott kitabının ilk cümlesinde ‘’Bir atölyenin ilk gününde öğrencilerime söylediğim ilk şey, İyi yazının gerçeği söylemekle ilgili olduğudur.’’diyor.
Yazdıklarımız sadece anlatmamalı,mümkün olduğunca göstermeli.Ürününüzü müşteri hikayeleri,olay çalışmaları ya da müşteri alıntıları yoluyla gerçek dünya da olduğu haliyle göstermelisiniz.
İçeriğiniz hikaye anlatmakla ilgili değil,bir hikayeyi iyi anlatmakla ilgili.

2.İlgili
İçeriğinizin amacı ne? Kilit mesajı ne? neden o konuyu anlatıyorsunuz? Neyi başarmayı umuyorsunuz?
Ana fikri tek bir cümle ile ifade edin.Böyle yaparak içeriğin ne hakkında olduğuna ve okuyucuların ondan ne alacağına odaklanmanıza yardımcı olur.

3. İnsani
Okuyucularınız insan.B2B (işletmeden işletmeye )çalışan şirket bile olsanız karşınızda ki okuyucu insan.Özetle diğer şirketlere satış yapan bir şirket bile olsanız,ürün ya da hizmetlerin insanların hayatlarına nasıl dokunduğuna odaklanın.

4.Tutkulu
Bu en basit olanı.Önemsemek zorundasınız.Eğer hakkında yazacağınız şeyi önemsemezseniz,hedef kitlenizde önemsemeyecektir. Blog yazarı Johana Hill ‘’Siz önemsemeye başlayana kadar kimse sizi önemsemez’’diyor.Tutku bulaşıcıdır.kendi hikayelerini sizinle paylaşmaya teşvik edin.
Okuyucu ve yazar arasında ki bağ samimiyete dayanır.Okuyucu Tutkunuzu hissedecektir.

5.Orijinal
İçeriğinizin taze ve yeni bakışçısı sunması önemli.’’Bir köpek bir adamı ısırdığında bu haber değildir,zira bu çok sık olur;ama bir adam bir köpeği ısırdığında işte bu haberdir.’’(Charlie Ball)

6.Şaşırtıcı
 İyi hikayelerde beklenmedik unsur vardır.Bu tür hikayeler tahmin edeceğiniz gibi merak uyandırır.Hikayeniz ilgi çekmelidir.               
Bu unsurlar hedef kitlenizi çekecek ve onlara temel ve duygusal düzeyde hitap edecektir.








Kendinize şu soruları sormaktan kaçınmayın:

Müşterilerinizi (okurlarınızı)ne ilgilendiriyor? Neden önemsemeliler? Kazançları ne olacak?
Kendinizi okuyucunun yerine koyun.Ben okusaydım bu yazıdan ne gibi kazançlar elde ederdim gibi.
               

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder