Sosyal medyada iyi içerik nasıl oluşturulur sorusuna cevap olması için yazıyorum bu yazıyı, okuduğum kitaplardan bloglardan alıntılar yaparak içerik yönetimini anlatmaya çalışacağım sizlere. Dijital çağda içerik yönetiminin kuralları isimli kitaptan bolca alıntı yaparken kendi yorumlarımı da katacağım.
Darren Rowse' un dediği gibi ``Başarılı blogcular kendilerine has bir şeyler söyleyenlerdir.``
Hikaye anlatın: Bir düşünün bütün iyi romanlar, filmler aslında hikaye ile ilgilidir.Hiç bir filmde oğlanla kızın tanışıp hemen evlendiğini ve mutlu sonla bittiğini gördünüz mü? ? ?
hayır tabi ki. Esas olay oğlan yada kızın hikayenin bir bölümünde acı çekmesiyle başlar sonunda nihayet mutlu son.
hayır tabi ki. Esas olay oğlan yada kızın hikayenin bir bölümünde acı çekmesiyle başlar sonunda nihayet mutlu son.
İçeriğiniz ilgi çekici olmalı.İyi içerik hikaye anlatmak değil bir hikayeyi iyi anlatmaktır.!!
İçerik : web sitenizdeki her şeydir. Yazacağım kavramları tüm içeriğinizi enerjik ve hayat dolu kılmak, amaç ve değerlerle doldurmak için kullanabilirsiniz.En ilgi çekici içeriği olan kazanır unutmayın!!
Olağan üstü şeyler yaratın.Bu insanları daha fazlasını okunmaya daha fazlasını görüntülemeye ya da biraz daha sevmeye teşkil eder.
İçerik sohbetlere yol acar.Sohbetler insanlarla bağlantı kurar.İnsanlarla bağlantı kurmak ve yeni sosyal dünyada şirketinizin ayakta kalmasının ve basarili olmasının yoludur.
''Kendimi müşterinin yerine koyuyorum ve düşünüyorum hangi soruna yanıt alamadim'' diyor Marcus Sheridan. Bende içerik paylaşacağım zaman kendimi okuyucu yerine koyuyorum ve düşünüyorum facebook sayfasında ne görmek isterdim ne olsa hoşuma giderdi.
İÇERİK KURALLARI
2.Harekete geçin.Neden yaratıyorsunuz,hedefinizi belirleyin.
3.İnsanca konuşun.Misyon ve değerlerinizi afilli laflar yerine basit ifadelerle belirgin.
4.Yeniden tasarımlayın. İyi içerik daha başından farklı platformlar ve formatlar için yeniden tasarlanmalı.
5.Paylaşın ya da çözün, çığırtkanlık yapmayın,iyi içerik satış yapmaya çalışmaz, içeriğiniz bir kaynağı paylaşır, bir sorunu çözer, müşterilerin işlerini iyi yapmalarına yardımcı olur,ya da onları daha zeki daha esprili daha havalı biri haline getirir.Başka bir deyişle müşteriler için onlar açısından en önemli şey neyse o açıdan yüksek değer taşır.
6.Sadece anlatmayın, gösterin.İyi içerik vaaz vermez ya da ısrarlı satış yapmaz .
7.Beklenmedik bir şey yapın.İçeriğe sürpriz unsuru kantin ki bence en önemlisi de bu.
8.Kamp ateşini harlayın. Böylece müşterilerin kendi aralarında sosyal alanda etkileşimleri kıvılcımlandırır.
9.Kanatlar ve kökler yaratın.İçeriği benzersiz bakış açınız üstünde sağlam bir şekilde temellendirin ama ona özgürce uçup web'in dört bir yanında sosyal platformlarda paylaşılması gereken kanatlar verin.
10.Güçlü yönlerinize odaklanın. Her şey yaratmak her yerde yayınlamak zorunda değilsiniz ama tek bir şeyi iyi yapmalısınız.
Stratejiniz neden sorusu ile başlamalı !
1.içeriği neden oluşturuyorsun??
2.hedef kitlen kim??
3.içeriğin neyi elde etmesini istiyorsun??
4.ne zaman ve nasıl geliştireceksin ??
5.nerede yayınlayacaksin.??
Kelimeler önemlidir.Farklı yazın.Kullandığınız dilin ve ses tonunuzun ayırt edici bir kimlik yaratmanın yeterince faydalanılmayan ama güçlü bir yol olduğunu biliyoruz. Eğer hedef kitleniz ile bağlantı kurmak, onları harekete geçirmek ve heyecanlandırmak istiyorsanız benzersiz ve kulağa insani gelen kurumsal bir ses önem taşır.Ses tonunuz en büyük müttefikinizdir,ilişki temelidir.
Sesiniz sahici olmalıdır.Sahici ,samimi, şeffaf ...
İnsanca konuşun..net olun..doğal bir şekilde yazın..standart olanı sıradışılığa tercih edin..diyor E.B.White
Ellerine Sağlık Güzel Anlatım :)
YanıtlaSilteşekkürler (:
YanıtlaSilOldukça bilgilendirici bir yazı olmuş, paylaşım için teşekkürler.
YanıtlaSil